NYT FRA GREVE ROKLUB – November 2023

.

Brooptagning lørdag 4/11-23 kl. 9

Vi fik ikke taget broen op i forbindelse med standerstrygningen da det blæste voldsomt og vandet skyllede ind over broen, så vi måtte nøjes med at fjerne al den tang som er kommet op på slæbestedet.

Vi prøver igen på lørdag 4/11-23, hvor vejrudsigten er mere gunstig. Så hvis du har tid så kom på lørdag, så vi kan sikre broen for den kommende vinters storm mv. Når vi er færdige så tænder vi grillen og får er par pølser med brød.

Broen har i øvrigt klaret den kraftige storm med glans. Der er ikke nogen tegn på at den har taget skade af det uvejr vi ellers blev udsat for.

Vinteraktiviteter i november

Som det blev annonceret i sidste nyhedsbrev, så sker der en mængde ting i vintersæsonen. Her følger de mange ting som du kan foretage dig i november.

• Onsdag 1/11-23 kl. 19 – 8GP 1. afdeling 2x (4×500 m)
  • Hver torsdag kl. 18 og 19 – ro-spinning med instruktør v/Kim
  • Hver tirsdag og torsdag kl. 10 – ro-spinning uden instruktør
  • Hver mandag kl. 17 – ro-yoga og mobilitetstræning v/Maria
  • Hver mandag kl. 20 – svømning
  • Hver tirsdag kl. 19 – funktionel træning v/Anja
  • Lørdag 4/11-23 kl. 9 – optagning af bro
  • Onsdag 8/11-23 kl. 19 – fællesspisning og bankospil
  • Lørdag 11/11-23 kl. 9 – Vandretur hvor vi skal finde trolden Oskar
  • Onsdag 15/11-23 kl. 19 – klubaften strik og spil
  • Onsdag 22/11-23 kl. 19 – klubaften med hyggeligt samvær
  • Lørdag 25/11-23 kl. 12.30 – Julefrokost
  • Onsdag 29/11-23 kl. 19 – klubaften med hyggeligt samvær

Man kan blive helt forpustet med de mange muligheder der er og der er noget for enhver smag. Alle aktiviteterne er på holdsport, hvor du kan tilmelde dig.

Bankospil og fællesspisning onsdag 8/11-23 kl. 19

Fællesspisningen og bankospillet 8/11 skal lige have en særlig beskrivelse. Her har Mariann taget tidligt fri fra arbejde, så hun kan lave dejlig mad til os. Når vi har spist er der fine præmier på højkant i det årlige bankospil. Vi spiller om vin, kaffe og lidt godt til mortensaften.

Julefrokost lørdag 25/11-23 kl. 12.30

Den årlige julefrokost er en begivenhed udover det sædvanlige. Her medbringer hver deltager en lækker ret som stilles på buffeten. Der plejer at være overdådigt mange lækre ting at vælge imellem og det i et omfang som mange restauranter ikke kan leve op til.

Vi spiller terningespil om de små gaver som hver deltager har medbragt og desuden er der altid mulighed for at du kan tage noget med til den fælles underholdning.

Når du tilmelder dig på holdsport skriver du samtidig i chatten hvad du medbringer, så det kan blive så varieret som muligt. Hvis du ikke er så ferm til at lave mad, kan du i stedet evt. medbringe brød, smør, snaps eller andet som også er med til at gøre en julefrokost festlig.

Standerstrygning

Der var mødt et talstærkt arbejdshold op til arbejdsdagen op til standerstrygningen. Desværre blev det ikke muligt at få broen op, men der blev malet facade og vinduesrammer. Vinduerne blev pudset – omklædningsrum og toiletter blev rengjort og opholdsrummet og de øvrige rum fik også en grundig rengøring.

Selve standerstrygningen blev fremrykket til kl. 12.30 og her kunne Jens berette om rosæsonen, hvor der blev roet 7395 km ca. 1000 km mindre end sidste år. 53 medlemmer har været på vandet i større eller mindre omfang. De mest flittige var Flemming Lux med 597 km og Katja Aakermark med 578 km.

Der har været nogle gode fællesture på Københavns kanaler og Lyngby sø, ligesom der er roet mange dejlige ture i det daglige farvand.

Vi har fået 4 nye kajakker som blev navngivet i august og der er flere kajakroere som har været på kursus og blevet opgraderet til IPP3 og dermed kan fungere som hjælpeinstruktører.

Endelig har vi fået etableret en række udvalg som i den grad har taget fat med gode initiativer. Det ses i forhold til arbejdsdage på huset – mange flere aktiviteter i vintersæsonen og der kommer uden tvivl flere gode ting ud af det arbejde som er i gang.

Jens takkede for den store indsats som mange medlemmer yder, den er guld værd for klubbens trivsel og virke.

Det hele blev afsluttet med at Josef tog standeren ned og fik den med hjem.

Vindere af pointkaproning

Pointkaproningen er afsluttet. Der blev ikke noget løb 25/10, da det ikke var rovejr og i øvrigt heller ikke muligt at få både i vandet.

Vinderne og klubmestrene i henholdsvis inrigger og kajak blev i 2023

Carsten Lemann Bunch i inrigger med 22 point foran Jonas Jacobsen pg Rosa Møller med henholdsvis 17 og 16 point og

Katja Aakermark i kajak med 20 point foran Gitte Lund Christensen og Søren Binderup Thomsen med henholdsvis 6 og 4 point.

Katja genvandt således mesterskabet og fik overrakt en fin medalje ved standerstrygningen. Carsten må vente med at få sin medalje til han er tilbage fra en velfortjent ferie på Mallorca.

Frivillighedsdag i roklubben

Vi havde 24/10 besøg af 20 unge mennesker fra Greve Gymnasium.

Besøget var i forbindelse med Frivilligdagen, hvor de skulle høre om det at være frivillig og om hvordan det fungerede i vores forening.

Det var hyggeligt og de var meget interesserede og Anja har sagt til dem, at vi forventer at se dem alle til foråret

Jens Revall