NYT FRA GREVE ROKLUB – August 2023

Grill, vin og hygge, samt bådedåb 5/8-23 kl. 18

Sommerferien er ved at være ovre og vi skal have navngivet vores nye kajakker. Katja, Gitte, Curt og Kim har indvilget i at give de fire nye kajakker navn og arrangementet starter med dette. Det bliver fejret med et glas boblevand.

Bagefter får du din livret, nemlig det som du har taget med til at komme på grillen. Klubben sørger for at der er noget salat, men skal du have andet tilbehør må du også selv medbringe det. Vin, øl og vand kan købes til sædvanlige klubpriser.

Tilmelding sker på holdsport.

Medlemsmøde tirsdag 22/8-23 kl. 19

En anden vigtig begivenhed i august er medlemsmødet 22/8, hvor bestyrelsen gerne vil drøfte det udsendte forslag til en udvalgsstruktur, hvor flere medlemmer bliver inddraget i tilrettelæggelse og gennemførelse af de mange forskellige aktiviteter vi har i klubben.

Kernen i en forening er medlemmernes engagement og indsats og noget af det vi lægger vægt på er at få den gode ånd og udvikling der findes, til at fortsætte og blive endnu bedre.

Forslaget til udvalg hænger i klubhuset og er sendt ud med nyhedsbrevet for juni måned.

Mød op og vær med til at forme roklubbens fremtid.

Tur på Københavns Kanaler 26/8-23 kl. 8.45

Nåede du ikke at være med på turen til København i juni, så er chancen der igen 26/8-23, hvor vi atter låner både i ARK og ror en tur rundt i København.

Vi skal gennem Frederiksholms kanal, forbi Langelinie og til Trekroner, hvor vi spiser frokost. På vejen tilbage kommer vi forbi den lille havfrue og bag om Operaen samt gennem Christianshavns Kanal, hvor kaffe og kage skal nydes. Bliver der til og kræfter til det kan vi også ro ned og vende ved slusen.

Der er plads til alle også de som var med på den sidste tur. Det er altid en dejlig tur. Tilmeld dig på holdsport.

Pointkaproning 9/8-23 kl. 17

Næste gang der er pointkaproning er 9/8-23. Der var egentlig ikke planlagt kaproning i juli måned, men Katja og Kim syntes de måtte dyste 12/7 og det med Katja som vinder og med Kim kun en halv båds længde efter.

Inrigger

Tanja Frej Aasted1
Gry Lærke Jensen1

Klubaften med fællesspisning 9/8-23 kl. 19

Vi har igen klubaften og Mariann vil atter lave dejlig mad til de fremmødte. Det foregår efter pointkaproningen. Tilmelding på holdsport.

Nye ”rammer” i klubhuset

Allan har været flittig og flyttet lidt rundt på nogle af tingene ned i roklubben, så vi kunne få plads til en stor flot billedramme med billeder fra jubilæumsfesten. Det er Curt som har taget billederne og lavet billedrammen, men han syntes der mangler lidt tekst og f.eks. et snoet reb rundt om rammen. Han er dog ikke så god til den slags, hvorfor kreative sjæle er velkomne til at byde ind med løsninger. Kontakt Curt om dette.

Det nye whiteboard er også sat op nede på bagvæggen, så det er klar til medlemsmødet. Har du med en tavletus du ikke ved hvad du skal bruge til, er du velkommen til at lægge den nede i klubben.

Fredagshygge

Når man har for meget vin tilovers, hvad er så løsningen. Det er selvfølgelig at invitere medlemmer af roklubben til at komme ned og hjælpe med at få det udryddet. Godt initiativ af Katja og der var en del som tog imod tilbuddet og mødte op.

Hygge på formiddagstur

Her er kaffe og kage pause på tur til Hundige Havn.

KALENDEREN

Grill, vin og hygge 5/8-23 kl. 18