NYT FRA GREVE ROKLUB – Januar – 2024

Glædelig jul og godt nytår

Bestyrelsen ønsker alle en glædelig jul og et lykkebringende nytår med mange gode ro oplevelser forude. Vi takker for de mange gode timer vi har haft i 2023, både på vandet og til lands.

8GP onsdag 3/1 kl. 19

8GP 2. runde er overstået og i Greve Roklub har 3 hold kæmpet sig igennem de 12.500m. Særligt holdet fra onsdagens fællestræning vil jeg gerne fremhæve, for de klarede de 12.500m med kun 3 mand M/K, og i en flot tid, så prisen til det sejeste hold (hvis der findes en sådan) går denne gang til Mette, Jonas og Jari 💪

Til gengæld går dummeprisen til mig, omend jeg gerne vil dele den med DFfR’s 8GP-administrator, for trods adskillige forsøg og mail-dialog i går, kan jeg nu konstatere, at Greve Roklubs resultater IKKE er medtaget i resultatlisten 😞 Vores resultater blev dog indberettet i weekenden og tæller med i konkurrencen om et nyt ergometer. Min adgang virker også igen, så januar resultaterne kan indberettes. Derfor ingen undskyldning for ikke at ro med den 3. januar 😃

Ellers vil jeg og resten af vinteraktivitetsudvalget ønske en dejlig juleferie fra 8GP, men HUSK, vi er på med fællesroning igen allerede onsdag 3. januar! Distancen er 2 x (4x1000m)

Et godt træningsprogram, hvis man vil forberede sig over jul og nytår, er:

3 x 4 min i tempo 32/34. Ca. 80% tryk de første 2 min og så prøv at hold trykket de sidste 2. 2 min pause mellem hver 4 min. Det er hårdt, men godt 😊husk en god opvarmning inden! Tilmeldingen er åben på Holdsport 😃

Hvis du vil se alle foreløbige resultater kan du finde dem her: https://8gp.dk/results.php (Husk at se under “Firer”)

Maria

Og så lige en dummepris til redaktøren af nyhedsbrevet. Maria havde i sin beretning for resultatet i november måned kaldt det seje damehold for the Oar–some Ladies og jeg mente jo nok at det ikke kunne være rigtigt eftersom fantastisk på engelsk staves awesome. Derfor rettede jeg selvfølgelig fejlen, men blev efterfølgende belært om, at det bestemt ikke var en fejl de fantastiske damer hedder the Oar-some Ladies. Jeg havde ikke set finten med oar som betyder åre. Undskyld

Fremsættelse af forslag til generalforsamlingen 2024

Husk at hvis du har noget du vil have behandlet på generalforsamlingen så skal dit forslag fremsendes til bestyrelsen senest 1/1-2024 jfr. vedtægtens § 7 stk. 3.

Dagsorden og regnskab vil blive udsendt senest 3 uger inden 2/3-24.

Nytårskur onsdag 10. januar 2024 kl. 19

Vi holder den traditionelle nytårskur, hvor vi ønsker hinanden godt nytår og mindes det år der er gået og skuer frem mod 2024.

Roklubbens Venner serverer bobler og snacks til alle de fremmødte og samtidig skal vi også have overrakt flidspokalen til det medlem som i 2023 har ydet en stor indsats for klubben.

Tilmeld dig på holdsport eller send sms til Jens på 21557649, så vi kan sikre at der er nok til alle.

Julehygge

Endnu en gang mødtes vi til en hyggelig gløgg aften i klubben. Snakken gik, æbleskiverne svandt, gløggen smagte godt og varmede. Det amerikansk lotteri gik godt, især for Pia 😊

Og Vandy havde sin harmonika med, så julesange blev der også sunget🤶🤶

GOD JUL

Ingrid

Ja, og så var vi så heldige torsdag formiddag efter en gang hård god rospinning,  at der var gløgg og æbleskiver tilovers.

Troldevandring

Dette års vandreture har som tema at finde de trolde som er i vores område. I november var det trolden Oscar der blev fundet i Køge Bugt Strandpark og i december gjaldt det Glade Anders og Månemor i Hedeland. Månemor er i øvrigt trold nr. 100 der blev sat op.

Som det kan ses på billederne er der bestemt plads til flere. Det er hyggeligt og dejligt at komme ud i den friske luft, så kom med næste gang lørdag 13/1-24, hvor vi skal finde Thomas på bjerget og lille Tilde ved mosen i Vallensbæk. Vi mødes i roklubben kl. 9 og kører sammen derfra. Tilmelding er som sædvanlig på holdsport.

Aktivitetskalenderen for januar:

Svømning hver mandag kl. 20 – fra 8/1-24

Ro-yoga hver mandag kl. 17

Funktionel træning hver tirsdag kl. 19

Ro-spinning med instruktør hver torsdag kl. 18 og 19 samt hver tirsdag og torsdag kl. 10 uden instruktør.

8GP onsdag 3/1-24 kl. 19

Nytårskur onsdag 10/1-24 kl. 19